Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

13. 01. 2020.  - Autor: nedeljnik

Saveti za dobar san: Stariji od 50 treba da izbegavaju popodnevnu kafu

Kao i izbegavanje napitaka koji sadrže kofein - kafe i čaja, stariji bi trebalo da se pridržavaju i rasporeda dnevne dremke koja mora da bude kraća od pola sata

Saveti za dobar san: Stariji od 50 treba da izbegavaju popodnevnu kafu

Oni stariji od pedeset godina trebalo bi da izbegavaju kofein posle ručka ako žele dobar san naredne noći, tvrdi britanska studija.

Istraživanje rađeno za dobrotvornu organizaciju koja se bavi starima, Age UK, pokazala je da je miran i dug san sve teže postići kako starimo, i to može da bude veliki problem jer je odmor vrlo važan za mentalnu oštrinu. Zato se preporučuje starijima da spavaju između sedam i osam sati i daju im se saveti o tome kako da to postignu. Osim izbegavanje napitaka koji sadrže kofein - kafe i čaja, stariji bi trebalo da se pridržavaju i rasporeda dnevne dremke koja mora da bude kraća od pola sata.

Kako starimo, naše navike spavanja se menjaju i postajemo skloniji buđenju tokom noći i u rano jutro. To je vrlo važno jer na duže staze, loš san uvećava rizik od srčanog udara, gojaznosti i dijabetesa.

"Spavanje je nešto što svi uzimamo zdravo za gotovo, ali treba da budemo svesni činjenice da imati dovoljno dobrog sna postaje ključno kako starimo, i štiti nas od svih problema koji mogu da pogode naš mozak i telo", kaže Džejms Gudvin iz Age UK. "Da biste ostali mentalno oštri kasnije u životu - nešto što svi želimo - vodite računa o spavanju."

Evo i ostalih saveta za dobar noćni san:

- ustajanje u isto vreme svakoga dana

- što više izlaganje dnevnoj prirodnoj svetlosti

- izbegavati alkohol kao sredstvo uspavljivanja

- večerati tri sata pre odlaska u krevet

- izbaciti bilo kakav elektronski uređaj iz navike uspavljivanja - tablet, telefon, laptop...

- izbegavati korišćenje preparata za uspavljivanje

- što više utopljavati stopala

- ne spavajte sa ljubimcima u istoj sobi

- izbegavati rasprave pre odlaska u krevet

Ako imate problema sa spavanjem, ali lako zadremate ispred televizora uveče, pokušajte da idete u krevet malo ranije ili ustanite sa sofe i prošetajte malo da biste ostali budni.

Ako odete u krevet i ne možete da zaspite, ustanite kratko i pronađite neko drugo mirno mesto da se opustite pre nego što osetite da vam se ponovo spava i vratite se u krevet.

Ukoliko ne možete da zaspite od briga, odvojite 15 minuta svakog jutra kao svoje "vreme za brigu", bolje nego da odete u krevet takvi. To mora da se uvežba, svakako i potrebno je vreme.

Popričajte sa svojim doktorom ukoliko zaista ništa drugo ne pomaže i nedostatak sna ima negativan uticaj na vaš život.

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage

Anketa

Možete li da zamislite život bez Android telefona!?

Ma kakvi, ne znam gde mi je glava ako mi telefon nije pri ruci!

Ne, previše sam se navikao na sve mogućnosti koje moderni telefoni pružaju!

Naravno da mogu, ni nemam takav telefon, niti mi treba!

Uspaničim se čim mi se baterija isprazni, zavisan sam od svog smart telefona!

Nemam telefon uopšte!

Rezultati