Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

07. 07. 2020.

Zbog čega se najčešće umaramo

Eksperti su otkrili šta je to što nas najčešće umara u svakodnevnom životu.

Zbog čega se najčešće umaramo

foto: b92.net

Manjak sna nije jedini razlog zbog kojeg ljudi osećaju zamor, a čak nije ni glavni. Male stvari i navike su to što naviše crpi energiju - mentalnu i fizičku. Eksperti su otkrili šta je to što nas najčešće umara u svakodnevnom životu, piše Njuzvik. 

PRESKAKANJE VEŽBANJA 

Izbegavanje treninga da bi se sačuvala energija na duge staze ima veoma loše posledice. Sa samo 20 minuta fizičke aktivnosti dnevno, posle 6 nedelja osećaćete se mnogo snažnije. 

NEDOVOLJNO VODE 

Čak i minimalna dehidratacija crpi velike količine energije iz organizma jer smanjuje gustinu krvi, usporava protok kiseonika i čini srce manje efikasnim. 

NEDOVOLJNO GVOŽĐA 

Manjak gvožđa u organizmu učiniće da se osećate teško, slabo i razdraženo. Običnim namirnicama kao što su zelena salata, jaja i orašasti plodovi možete povećati nivo gvožđa u organizmu, a samim tim i energiju. 

PERFEKCIONIZAM 

Stremljenje savršenstvu je dobra stvar, ali nas često čini da radimo jače i više nego što je zaista potrebno. Važno je postaviti realne ciljeve i rasporediti energiju za njihovo ostvarivanje. 

PREUVELIČAVANJE 

Ukoliko stalno očekujete "najgori scenario" i na sve reagujete burno, vremenom ćete razviti anksioznost koja mentalno iscrpljuje i tako utiče na čitav organizam. 

PRESKAKANJE DORUČKA 

Hrana je "gorivo" tela i zato je najvažnije šta unesemo kada počinjemo dan. Hrana koju pojedemo ujutru pokreće naš metabolizam i daje nam energiju za životne aktivnosti. 

PREVIŠE BRZE HRANE 

Hrana sa mnogo ugljenih hidrata i drugih nezdravih sastojaka povećava nivo šećera u krvi, što do kraja dana dovodi do osećaja umora. Pokušajte da unosite kuvanu hranu i namirnice bogate proteinima, pre nego burgere i pice i odmah ćete se osećati bolje. 

NE ZNATE DA KAŽETE NE 

Preterano udovoljavanje ljudima često dolazi po ceni umora i zadovoljstva. Takođe, prema mišljenju psihologa, ova osobina vremenom čini ljude besnim i mentalno iscrpljenim. Zato naučite da kažete "ne" ponekad, koristiće vam. 

NEUREDNOST 

Neuredan stan, kancelarija i sto ograničava našu koncentraciju i sposobnost mozga da procesuira informacije. Da biste iskoristili svoj pun mentalni potencijal, na kraju dana samo rasporedite svoje stvari tako da sve bude uredno i jasno. 

RAD NA ODMORU 

Proveravanje mejla kada bi trebalo da se opuštate na plaži dovodi do rizika od "izgaranja". Isključite se kada ste na odmoru i dozvolite vašem umu i telu da se obnove. Bićete efikasniji i na poslu kada se vratite. 

ALKOHOL PRED SPAVANJE 

Alkohol usporava nervni sistem i ima sedativno dejstvo, zbog čega mnogi misle da pijani lakše zaspu. Ipak, on utiče na kvalitet sna, jer tokom noći telo počne da luči adrenalin, zbog kojeg se ujutru osećamo bukvalno "izduvano". 

OSLANJATE SE NA KAFU DA BISTE PREGURALI DAN 

Nove studije su pokazale da je do tri šoljice kafe dnevno preporučljivo. Ipak, neodgovorna upotreba kofeina može vrlo lako da poremeti bioritam i ciklus sna. Zato nemojte piti kafu uveče i ne preterujte. 

NOĆNI ŽIVOT 

Kada dođu petak i subota veče, veliki broj ljudi voli da izađe u provod. Ipak, kao i svako zadovoljstvo, ono utiče na naš organizam koji je noću programiran za san. Na sreću, postoji lek - naučnici preporučuju rano ustajanje posle izlaska, ali i popodnevnu dremku od 20 minuta koja, prema njihovom mišljenju, dovoljno reenergizuje telo. 

Izvor: b92.net

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage

Anketa

Možete li da zamislite život bez Android telefona!?

Ma kakvi, ne znam gde mi je glava ako mi telefon nije pri ruci!

Ne, previše sam se navikao na sve mogućnosti koje moderni telefoni pružaju!

Naravno da mogu, ni nemam takav telefon, niti mi treba!

Uspaničim se čim mi se baterija isprazni, zavisan sam od svog smart telefona!

Nemam telefon uopšte!

Rezultati