Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

28. 07. 2020.

Kako nas organizam upozorava na nedostatak magnezijuma?

Adekvatne količine magnezijuma ključne su za nesmetano funkcionisanje mozga, srca i mišića, a neophodan je i za zdravlje kostiju. Nedostatak ovog minerala mnogo je češći nego što se to misli, a sledeći znakovi upozorenja ukazuju da bi trebalo da povećate njegov unos.

Kako nas organizam upozorava na nedostatak magnezijuma?

Zvonjava u ušima ili problemi sa sluhom

Tinitus ili kosntantno, piskutavo zvonjenje u ušima uobičajen je simptom nedostatka magnezijuma, kao što je i gubitak sluha. Mnogobrojna istraživanja pokazuju da magnezijum u dovoljnim količinama može sprečiti formiranje slobodnih radikala koji, između ostalog, mogu dovesti do gubitka sluha.

Grčevi u mišićima ili tremori

Magnezijum je od ključnog značaja za optimalne funkcije mišića. Bez njegovog prisustva u organizmu, telo bi se konstantno grčilo, jer upravo ovaj mineral omogućava mišićima da se opuste. Nedostatak dovoljnih količina magnezijuma može da dovede to tikova lica, grčenja i tremora mišića kao i grčenja stopala prilikom pokušaja da zaspite.

Depresija

Veza između niskog nivoa magnezijuma u organizmu i depresije shvaćena je još prije stotinu godina, kada su ga doktori koristili za lečenje ovog mentalnog poremećaja. Moderna nauka ovu teoriju podržava, a istraživanja pokazuju da osobe sklone samoubistvu imaju veoma niske količine ovog minerala u organizmu. Jedna od prednosti korišćenja magnezijuma u odnosu na antidepresive jeste to što njegovim korišćenjem ne dolazi do nuspojava koje se, inače, znaju javiti nakon korišćenja antidepresiva.

Abnormalne funkcije srca

Kao što smo već pomenuli, nizak nivo magnezijuma može imati uticaj na mišiće u celom telu, a ni srčani mišić nije izuzetak. Nedovoljne količine magnezijuma mogu izazvati nastanak stanja poznatog pod nazivom srčana aritmija, u kom srce ne uspeva regularno da kuca, a to, zauzvrat, može uzrokovati veći rizik od komplikacija, kao što su srčani i moždani udar.

Kamen u bubregu

Veliki broj žena veruje da kamen u bubregu nastaje usled viška kalcijuma, ali zapravo, krivac je nedostatak magnezijuma. Magnezijum sprečava formiranje kamena u bubregu sprečavanjem vezivanja kalcijuma sa oksalatom, dva jedinjenja koja čine pomenuto kamenje. Kamen u bubregu može biti neverovatno bolan pa je dobro znati da ga nešto tako jednostavno, kao što su suplementi magnezijuma, može sprečiti.

Potrebe za magnezijumom zavise od niza faktora, kao što su zdravstveno stanje, starosna dob, sastav hrane, konzumiranje alkohola, stres, trudnoća i dojenje pa tako dnevne potrebe za ovim mineralom se kreću prema sledećem:

deca: 170 mg dnevno
mladi: 350 mg dnevno
žene: 280 mg dnevno
trudnice i dojilje: 350 mg dnevno
muškarci: 350 mg dnevno

Sadržaj magnezijuma u svakodnevnim namirnicama

Namirnica / Sadržaj magnezijuma (miligrami na 100 grama namirnice)

  • Pečene semenke bundeve: 530
  • Bademi: 300
  • Brazilski oraščići: 225
  • Semenke susama: 200
  • Kikiriki (prženi, slani): 183
  • Orasi: 130- 190
  • Integralni pirinač :110
  • Integralni hleb:85
  • Spanać: 80
  • Kuvani pasulj: 40
  • Brokoli: 30
  • Banana: 29
  • Krompir (pečeni): 25
  • Beli hleb: 20
  • Jogurt sa niskim sadržajem masti: 17
  • Mleko: 10
  • Beli pirinač: 6
  • Kukuruzne pahuljice: 6

Izvor: bktvnews.com, trcanje.rs

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage

Anketa

Možete li da zamislite život bez Android telefona!?

Ma kakvi, ne znam gde mi je glava ako mi telefon nije pri ruci!

Ne, previše sam se navikao na sve mogućnosti koje moderni telefoni pružaju!

Naravno da mogu, ni nemam takav telefon, niti mi treba!

Uspaničim se čim mi se baterija isprazni, zavisan sam od svog smart telefona!

Nemam telefon uopšte!

Rezultati