Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

11. 10. 2012.

Udruženja potrošača traže da se utvrde rokovi na reklamaciju

Organizacije za zatitu potroača zahtevaju da se u najavljenim izmenama i dopunama Zakona o zatiti potroača i Zakona o trgovini utvrde rokovi i prava na reklamaciju, vraćanje pojedinih nadležnosti inspekciji i propisivanje kaznenih odredbi.

Takođe, traži se unapređenje položaja organizacija potrošača kroz definisanje ove oblasti kao javnog interesa i obavezivanja države da finansira ostvarivanje javnog interesa, saopštio je Centar potrošača Srbije.

Istovremeno, povodom najnovijeg talasa nekontrolisanog poskupljenja proizvoda i usluga, organizacije apeluju na sve ponuđače roba i usluga da se uzdrže od neopravdanog i neargumentovanog povećanja cena, a da oni koji su iskoristili opštu pometnju na tržištu i podigle cene svojih proizvoda i usluga usklade cene sa socio-ekonomskim stanjem u zemlji.

Organizacije za zaštitu potrošača su na jučerašnjem zajedničkom sastanku u Beogradu donele odluku da zajednički zastupaju interese potrošača u procesu izmene pomenutih zakona.

Postojeći zakon je potpuno ukinuo nadležnost tržišne inspekcije u rešavanju pojedinačnih slučajeva potrošača.

Zaštitom potrošača bave se isključivo organizacije za zaštitu potrošača i sudovi.

Organizacije nemaju niti mogu imati nadležnost da kažnjavaju već samo da savetuju potrošača na koji način da postupi u slučaju povrede prava potrošača.

Sudski postupak sa druge strane ima smisla samo ako su u pitanju velike vrednosti.

Potrošače u sporovima male vrednosti nema ko da zaštiti, jer se ne isplati pokretati sudski postupak za spor male vrednosti, zbog čega je neophodno vratiti tržišnoj inspekciji pojedine nadležnost.

U zakonu je navedeno da svaka opravka ili zamena mora biti izvršena u primerenom roku i bez značajnijih neugodnosti za potrošača, uzimajući u obzir prirodu robe i svrhu zbog koje ju je potrošač nabavio.

Ovakvo određenje je veoma uopšteno i praksa je pokazala da trgovac tumači značenje ove odredbe po sopstvenom nahođenju, naročito šta je to primeren rok.

Zbog toga je neophodno da se precizira krajnji rok i definiše pravo na reklamaciju.

Traži se da zakon pojednostavi proceduru evidencije organizacija, da se odblokira dobijanje statusa nacionalno priznate organizacije potrošača koje na nacionalnom nivou zastupaju interese potrošača i da se omogući kontinuirano sufinansiranje porgrama zaštite potrošača a naročito savetovališta.

Postojeći zakon predviđa da nacionalno priznata organizacija bude ona organizacija koja u svom sastavu ima najamnje 50 opštinskih organizacija.

Ovako nerealno rešenje blokiralo je mogućnost da neka organizacija u Srbiji dobije status nacionalno priznate organizacije.

Istovremeno, za potrošače je važno da od organizacija mogu da dobiju uslugu savetovanja odnosno da mogu da im se obrate u slučaju sumnje na povredu prava i dobiju savet da li je pravo potrošača narušeno i ako jeste na koji način da postupi kako bi se zaštitio.

Organizacije će nastaviti da kroz radnu grupu, koju je formiralo Ministarstvo trgovine, zagovaraju pomenuta rešenja kako bi se obezbedila efikasna zaštita potrošača.

Izvor: Tanjug

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage

Anketa

Možete li da zamislite život bez Android telefona!?

Ma kakvi, ne znam gde mi je glava ako mi telefon nije pri ruci!

Ne, previše sam se navikao na sve mogućnosti koje moderni telefoni pružaju!

Naravno da mogu, ni nemam takav telefon, niti mi treba!

Uspaničim se čim mi se baterija isprazni, zavisan sam od svog smart telefona!

Nemam telefon uopšte!

Rezultati