Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

06. 09. 2017.

Muka ući u "švajcarac", mora de se klekne

Na Železničkoj stanici u Zmajevu kod Vrbasa putnici muku muče da uđu u vozove i izađu iz njih.

Muka ući u "švajcarac", mora de se klekne

Foto:B92.net

Razlog su peroni, koji su znatno niži od platforme vozova, pa meštani, posebno stariji i bolesni, kao i deca, bez tuđe pomoći ne mogu da se ukrcaju u kompoziciju ili da izađu iz vagona.

Problem je nastao još pre dve godine, kad su "Železnice Srbije" uvele u saobraćaj savremene elektromotorne vozove "flirt", švajcarske kompanije "Štadler", koji su niskopodni, ali im je prag za oko pola metra viši od zmajevačkih perona, pišu Večernje novosti.

Meštani, ali i njihovi susedi iz Ravnog Sela, Kucure, Savinog Sela i Bačkog Dobrog Polja, koji takođe koriste usluge Železničke stanice u Zmajevu, pre godinu dana uputili su molbu za pomoć opštinskim, pokrajinskim i republičkim organima da se peroni usklade sa platformom vozova.

Na stanici već dugo stoje betonske ploče za nivelaciju perona, ali nikako da budu ugrađene. Ogorčeni Zmajevčani ističu da su na ivici strpljenja i da će, ako nadležni ne urade posao, sami podići nivo perona materijalom dovezenim za tu namenu.

“Penjem se u voz tako što prvo kleknem na platformu, uhvatim se za šipku, i uz tuđu pomoć nekako uđem. Često putujem železnicom, pa mi se ulazak u vagon pretvorio u noćnu moru”, žali se jedna od putnica.

Zmajevčanin koji svakodnevno putuje vozom na posao kaže da je potrebno biti akrobata da bi se uskočilo u "flirt" i iskočilo iz njega.

“Ako neko ne pruži ruku da im olakša silazak, ljudi su prinuđeni da bukvalno skoče sa platforme voza na peron. To se u dosta slučajeva završilo uganućem nožnog zgloba”, navodi on.

Mašinovođa Josip Buljovčić, koji vozi ruski dizel-motorni voz na pravcu Subotica - Novi Sad, preko Sombora i Bogojeva, ovih dana je upravljao popularnim "švajcarcem" na istoj relaciji, ali preko Vrbasa i Zmajeva.

“’Rus’ je pogodniji za putnike na niskim peronima, jer ima dva stepenika za ulazak i izlazak. U Zmajevu se ‘švajcarac’ usporava, jer treba sačekati putnike da se, pomažući jedni drugima, popnu u voz. Ne znam zašto u ovom selu, kao i Kisaču i Stepanovićevu, još nisu podignuti peroni. To je učinjeno u Subotici, Naumovićevu, Žedniku i Vrbasu, gde je žutom bojom obeleženo i mesto zaustavljanja voza”, predočio je Buljovčić.

Sekretar MZ Zmajevo Marija Milinović kaže da je za podizanje perona zadužena "Infrastruktura Železnica Srbije", kojoj je upućen zahtev da putnicima iz ovog sela konačno olakša putovanje vozom.

Izvor: b92.net

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage